کد خبر: 100904716
تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردين 1396
خانه » سایت های خبری » زمان » محورهای اصلی استراتژی جدید آمریکا برای سوریه اعلام شد / تمرکز بر شکست داعش و منتفی شدن موضوع تغییر رژیم
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

دولت دونالد ترامپ در آخرین مراحل از بازبینی و نهایی سازی استراتژی جدید این کشور برای سوریه و بحران شش ساله داخلی این کشور است. این استراتژی جدید فاصله و تفاوت اساسی و زیادی با استراتژی خاورمیانه ای دولت باراک اوباما دارد و بر اساس گزارش کاخ سفید، بسیاری از محور های اصلی این استراتژی جدید با محورهای پنح سال گذشته مختلف است.شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در همین رابطه بیان کرده است که سیاست جدید بر اساس «واقعیات سیاسی» در سوریه تدوین شده است. وی بیان کرده: ما در رابطه با موضوع بشار اسد در دولت قبل بس

به گزارش چی 24 به نقل از زمان:

دولت دونالد ترامپ در آخرین مراحل از بازبینی و نهایی سازی استراتژی جدید این کشور برای سوریه و بحران شش ساله داخلی این کشور است. این استراتژی جدید فاصله و تفاوت اساسی و زیادی با استراتژی خاورمیانه ای دولت باراک اوباما دارد و بر اساس گزارش کاخ سفید، بسیاری از محور های اصلی این استراتژی جدید با محورهای پنح سال گذشته مختلف است.
 

به گزارش زمان نکته مهم در استراتژی و سیاست جدید کاخ سفید در خصوص سوریه این است تمرکز اساسی بر شکست داعش قرار گرفته و نه موضوع تغییر رژیم در سوریه. اکنون هم وزارت خارجه و هم کاخ سفید اعلام کرده اند که سرنوشت بشار اسد تنها در دست مردم سوریه است و این در حالی است که دولت باراک اوباما تاکید زیادی بر تغییر رژیم در سوریه به عنوان راه حل نهایی داشت.

 

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در همین رابطه بیان کرده است که سیاست جدید بر اساس «واقعیات سیاسی» در سوریه تدوین شده است. وی بیان کرده: ما در رابطه با موضوع بشار اسد در دولت قبل بسیاری از فرصت ها را از دست داده ایم. اسپایسر با ارجاع به بیانیه سفیر آمریکا در سازمان ملل، نیکی هلی، و وزیر امور خارجه، رکس تیلرسون، بیان کرده که این بیانیه در مجموع واقعیات سیاسی موجود در سوریه را بازتاب میدهد.

 

 
اسپایسر با بیان اینکه آمریکا باید تمرکز خود را بر شکست داعش قرار دهد اضافه کرده است: ایالات متحده اولویت های بزرگ و مهمی در عراق و سوریه دارد و شکست داعش در این مناطق در صدر این اولویت ها قرار گرفته است.
 

پیش از این رکس تیلرسون در سفر خود به ترکیه بیان کرده بود: وضعیت و سرنوشت فعلی و آینده بشار اسد توسط مردم سوریه تصمیم گیری خواهد شد. همچنین نیکی هلی چندی پیش بیان کرده بود که تلاش برای سرنگونی و کنار کشیدن بشار اسد از قدرت دیگر در اولویت های آمریکا در مورد سوریه قرار ندارد.

 

وی در سازمان ملل بیان کرد: اکنون اولویت ما این است که مشخص سازیم که امور در سوریه چگونه باید به پیش رود و با چه کسانی به شکل واقعی میتوانیم همکاری کنیم تا تفاوت را در زندگی مردم سوریه رقم بزنیم. هر دو مقام ارشد دولت ترامپ به صراحت روشن کرده اند که دولت جدید آمریکا دیگر در حال حاضر به دنبال مشخص ساخت وضعیت بشار اسد و موضوعات پیرامون رئیس جمهور سوریه نیستند.

 

این در حالی است که هنوز دقیقا مشخص نیست دولت ترامپ در مورد وضعیت حضور ایران و روسیه در سوریه چه دستور کاری را در نظر دارد و همچنین در مورد وضعیت گروه تروریستی جبهه فتح شام که از شاخه های القاعده است و هنوز مشغول مبارزه با دولت و نیروهای دولتی در بخش هایی از خاک سوریه است، جزئیاتی منتشر نشده است.

 

این گروه پیش از این با سه گروه تروریستی دیگر در سوریه ادغام شده و جبه

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین